(C)ineparmenos (M)ovies (D)ata (B)ase
721 Ταινίες 1941 Ηθοποιοί 574 Σκηνοθέτες 1388 Σεναριογράφοι

Κριτήρια Ταξινόμησης

 

81 Ταινία(ες) για την Αναζήτηση "cineparmenos"

Σελίδες 1 / 3 , Ταινία: 21 / 81

    The Mummy
    Wonder Woman
    Ένα βήμα τη φορά
    Logan
    Rogue One: A Star Wars Story
    Ο Μικρός Πρίγκιπας
    X-Men: Apocalypse
    The Revenant
    In the Heart of the Sea
    Spectre
    Mission: Impossible - Rogue Nation
    PK
    Penguins of Madagascar
    Fury
    Η «Μικρά Αγγλία»
    Η τελική αποπληρωμή
    God Help the Girl
    Έρωτας αλά Ισπανικά
    Philomena
    Captain Phillips
The Great Gatsby
    Camille Claudel 1915
    Οι Πεινασμένοι
    «Αν…»
    Do Not Forget Me Istanbul
    The Bourne Legacy
    The Amazing Spider-Man
    The Raven
    Δεμένη Κόκκινη Κλωστή
    The Artist





Πληροφορίες
Trailer
Cineparmenos
Αναφορά Λάθους
Ζητήστε μια ταινία
Σχολιαστέ την σελίδα
Προσθήκη στην λίστα μου


The Great Gatsby

Πρώτη Προβολή: 2013 Μαίος 10, PG-13 , λέπτα: 143 , Βαβμολογία: 55

Η βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Σκοτ Φιτζέραλντ ταινία του Μπαζ Λούρμαν είναι μια ταινία για μια κοινωνία που έχει χάσει την ικανότητα να τραβά τη διαχωριστική γραμμή, όταν και εκεί που πρέπει να τραβηχτεί. Η ιστορία της διαδραματίζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1920 στις ΗΠΑ, σε μια περίοδο όπου επικρατεί ένα πνεύμα ανέμελης και επιπόλαιης αισιοδοξίας. Καθώς η εμπειρία της παγκόσμιας κρίσης και του φασισμού δε έχει ακόμη έρθει, η καλή κοινωνία ζει ξέφρενα το «αμερικάνικο όνειρο» σε μια συγκυρία που χαρακτηρίζεται από το λαθρεμπόριο, τη χρηματιστηριακή άνοδο και τις θορυβώδεις διασκεδάσεις. Ωστόσο, πίσω από την επιφανειακή λάμψη του αμερικάνικου ονείρου, τα προμηνύματα της κρίσης και της κοινωνικής αναστάτωσης διαγράφονται ήδη στον ορίζοντα.

Τα ανιχνεύουν οι ηγετικοί κύκλοι της ελίτ, τους οποίους βλέπουμε στην ταινία να μιλούν όπως η συνομιλήτρια του Ρόμιλι για τον κίνδυνο που συνιστούν οι νέγροι και οι κίτρινοι για τη λευκή πρωτοκαθεδρία. Το ερώτημα που θα τεθεί στο επίκεντρο του έργου είναι: μια τέτοια κατάσταση αφήνει περιθώρια για την ανθρώπινη ευτυχία; Η υπόθεση της ταινίας ακολουθεί, σε ένα πρώτο επίπεδο, πιστά το μυθιστόρημα του Φιτζέραλντ, με τον Λούρμαν, ωστόσο, να εισάγει διακριτικά ορισμένες καινοτομίες, που αποσκοπούν να προσαρμόσουν τα δρώμενα στις σύγχρονες εμπειρίες. Την ιστορία την αφηγείται ο Νικ Κάραγουεϊ (Τόμπι Μαγκουάιρ), μια ενσάρκωση ουσιαστικά του ίδιου του Φιτζέραλντ, που έχει γίνει αλκοολικός και έχει κλειστεί σε ένα σανατόριο, λόγω των βιωμάτων του από τη γνωριμία του με τον Τζέι Γκάτσμπυ (Λεονάρντο Ντι Κάπριο) και την τραγική του πορεία. Ο Κάραγουεϊ, νεαρός χρηματιστής στη Νέα Υόρκη, συναντά τον Γκάτσμπυ στην τεράστια έπαυλή του, όταν εκείνος τον προσκαλεί ως γείτονα σε κάποιο από τα οργιώδη πάρτι του. Ο Γκάτσμπυ φημίζεται σαν ένας μυστηριώδης μεγιστάνας επιχειρηματίας, αλλά και απόφοιτος της Οξφόρδης, τον οποίο κανείς δεν έχει ποτέ συναντήσει προσωπικά. Στην πραγματικότητα όμως είναι ένας γόνος της κατώτερης τάξης, που έχει ανοίξει το δρόμο του προς την ελίτ με ύποπτες δουλειές, οργανώνοντας από κοινού με ένα συνεταίρο του το λαθρεμπόριο των οινοπνευματωδών στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης. ….

Στην ταινία βλέπουμε όλα τα αποτελέσματα της εφόδου του μεγάλου κεφαλαίου, που παίρνει στις ΗΠΑ την πιο κλασική, αδυσώπητή της μορφή. Το κοντράστ ανάμεσα στο μεγάλο πλούτο και στη φτώχεια αναδεικνύεται μέσα από τη σύγκριση των συνθηκών στο αριστοκρατικό Γουέστ Εγκ όπου έχει την έπαυλή του ο Γκάτσμπυ και στη βιομηχανική περιοχή, κατάλληλα ονομαζόμενη «Η Κοιλάδα της Στάχτης», όπου οι εργάτες δουλεύουν σαν σκλάβοι. Ακόμη και στις ίδιες τις επαύλεις των αριστοκρατών τα σχόλια των αφεντικών του κεφαλαίου για τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει για την κυριαρχία τους η άνοδος της μαύρης και της κίτρινης φυλής γίνονται μπροστά σε μαύρους υπηρέτες, που δεν είναι γι’ αυτούς κάτι παραπάνω από διακοσμητικά φυτά. Ωστόσο, ενώ ασχολείται με βρομοδουλειές, ο Γκάτσμπυ υποκειμενικά είναι πολύ πιο γνήσιος και ανθρώπινος από τους επίσημους εκπροσώπους του συστήματος. Σε αντίθεση με τον φτασμένο Μπιουκάναν, έναν κυνικό και αυταρχικό υπολογιστή που διακρίνεται για την ωμότητα και τον πρωτογονισμό του, ο Γκάτσμπυ χαρακτηρίζεται από τον αφηγητή ως ο πιο ελπιδοφόρος και οπτιμιστής άνθρωπος που γνώρισε ποτέ, προσιτός και με πλούσιο συναισθηματικό κόσμο. Η συμπεριφορά του καθορίζεται όχι από ταπεινά κίνητρα πλουτισμού αλλά από την εμμονή του να ξαναβρεί και να κάνειδική του την Ντέιζι.

Η ταινία, ωστόσο, όπως και το μυθιστόρημα, εστιάζει στην πηγή των ανταγωνισμών και των διαταραχών: την εσωτερική κίνηση του ίδιου του κόσμου του κεφαλαίου, που παρασύρει στη φρενίτιδά του όλη τηνυπόλοιπη κοινωνία. Αυτός ο κόσμος παρουσιάζεται να χωρίζεται σε δυο πόλους. Στον ένα ανήκουν όσοι είναι ήδη μέλη της άρχουσας ελίτ, οι μεγιστάνες του πλούτου, οι χρηματιστές, οι πολιτικοί, οι καλλιτέχνες και οι ψευτο-μορφωμένοι αστοί, εκπροσωπούμενοι στην ταινία από τον Μπιουκάναν. Στον άλλο ανήκουν όσοι προσπαθούν να ανέβουν και να ενσωματωθούν στην ελίτ, ενσάρκωση των οποίων αποτελεί ο Γκάτσμπυ. Ωστόσο, η ίδια η ελίτ είναι κλειστή σε αυτούς τους ανερχόμενους παρακατιανούς, τους οποίους αντιμετωπίζει ως παρείσακτους, δίνοντας έμφαση στην αρχή της καταγωγής. Έτσι, το μόνο που απομένει στους τελευταίους είναι να εκπληρώνουν το βρώμικο μέρος των λειτουργιών του συστήματος με το οποίο δεν θέλουν να έρχονται σε επαφή οι καθώς πρέπει αστοί.Αυτός είναι ο ρόλος του Γκάτσμπυ, ο οποίος, στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης και του επίσημου πουριτανισμού, αναλαμβάνει, θυμίζοντας εδώ τον Αλ Καπόνε, να οργανώσει το λαθρεμπόριο του αλκοόλ, ώστε να προσφέρει στους βαριεστημένους γόνους των μεγαλοαστικών οικογενειών τις διασκεδάσεις που έχουν ανάγκη.

Η πλούσια, ατμοσφαιρική και εντυπωσιακή παραγωγή της ταινίας του Λούρμαν κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή, ενώ οι ηθοποιοί είναι πειστικοί στους ρόλους τους, με τον Ντι Κάπριο να ενσαρκώνει άψογα τον κεντρικό ήρωα, την Μάλιγκαν να ταυτίζεται με το αντικείμενο του πόθου του και τον Έντγκερτον να μπαίνει στο πετσί της μεγαλοαστικής του υπόστασης. Ωστόσο, η υποδοχή της από τους επίσημους  κριτικούς  ήταν ανάμεικτη. Οι περισσότεροι κινήθηκαν ανάμεσα στην ακατανοησία και την καχυποψία, διαισθανόμενοι ότι το μήνυμά της είναι καταδικαστικό για τον προσφιλή τους αστικό κόσμο.

Ολοκληρή την ανάλυση για την ταινία στην ηλεκτρονική διεύθυνση

Χρήστος Κεφαλής http://www.xekinima.org/arthra/view/article


Γλώσσα: English
Χώρα: Australia, USA
Βραβεία: Κέρδισε 2 Oscars. Άλλα 39 Βραβεία & 70 Υποψηφιότητες.
Βαθμολογία Imdb : 7.30
Ψηφοφορία Imdb: 344993
Κατηγορία: Drama , Romance
Περισσότερα στο imdb


Πρωταγονιστές: Lisa Adam , Frank Aldridge , Amitabh Bachchan , Steve Bisley

Σκηνοθεσία: Baz Luhrmann

Σεναριο: Baz Luhrmann , Craig Pearce , F. Scott Fitzgerald

Τελευταίες Προσθήκες